tisdag 1 december 2009

Människor som sysslar med Reklam

De är ett intressant släkte. Inte för att jag härmed sticker ut hakan med min otroliga erfarenhet av området men det finns ändå vissa tendenser som går att se. För det första så innehåller naturligtvis reklammakare olika undergrupper, som AD, copywriters, projektledare osv. Alla de kategorier har såklart människor ämnade för just den uppgiften, annars ser man ju brister i både intresse, kunskap och effektivitet.

Dock, genomgående, är att alla på något sätt är otroligt trevliga, eller försöker vara det. Arbetsskada? Kan vara så. Ytterligare en sak är att det sällan, sällan går att få tag på dem genom bara ett samtal. Det måste vara intalade meddelanden, sms, en viss kvantitet av samtal samt vänta på uppringande. Trots att detta mycket väl kan bidra till irritation och bekvämlighet som sätts åt sidan så är den slutgiltiga kontakten stimulerande. De fungerar som barn, så fort en reklamare gör någonting positivt tillbaka mot dig är allt förlåtet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar